– Első indításra nem indul, hibaüzenettel megáll, kék képernyő, stb. esetén megszakítás híján önmagától újraindul a gép..
– Restart után/közben/alatt „DEL” billentyűvel BIOS-ba be kell lépni
– BIOS – BIOS Features fülén Boot sorrend beállítása mely a következő:
1: UEFI : WDC WD10EARX…
2: SATA PM : WD10EARX..
3: SATA SM : Optiarc…
– BIOS – Peripherials fülön
SATA Mode Selection := AHCI (IDE módról)
– Két beállítás elvégzése után „F10” billentyű megnyomása, majd ENTER (kilépés – mentéssel)
– Gép magától újraindul de ismét „kék képernyő” fogad
– „F8” billentyű a javító funkciók eléréséhez
– „1” billentyű a hibakeresés elindításához
– A gép magától újraindul és ha minden beállítás helyes volt a Windows 8 bootolni fog és az aktiválási kulcs beírására stádiumba lép. (kulcs a PC-k alján)
A számítógép két oldalára egy-egy ezüstszínű zárómatrica kerül a gyártás során. A különleges eljárással készülő kétrétegű matrica gyakorlatilag nem szakítható el és kiválóan tapad a ház felületéhez. A számítógép oldalának eltávolításakor a két réteg szétválik és a „VOID” felirat válik olvashatóvá ott, ahol a matricát lehúzták. A matricát többet nem lehet úgy visszaragasztani, hogy újra összeolvadjon. A felbontás tényéről árulkodik, ha a felirat teljes egészében látható a hátlapon vagy az oldallapon.
Minden a szervizünkbe bontottan érkező számítógépről jegyzőkönyv, a sérült zárómatricáról pedig fénykép készül.
A szerviznek nem áll módjában és nem is kötelessége megállapítani ki bontotta fel a készüléket, amit tehetünk, hogy igyekszünk a lehető legkörültekintőbben tájékoztatni a kedves ügyfeleinket még mielőtt ez a helyzet előállna.
Sajnos nagyon sok esetben fordul elő, hogy a felnyitott gépekből hiányoznak eredeti alkatrészek, illetve azokat rosszabbra / nem működőre cserélik.
Ennek ellenére biztosítjuk annak a lehetőségét az ún. „újragaranciázással”, hogy egy készülék – amennyiben valóban megtalálható benne minden eredeti alkatrész, amit a gyártó a számítógépbe szerelt – garanciális állapota visszaállítható legyen.
Ilyenkor a szerviz minden egyes alkatrész sorszámát egyezteti a gyártóval, aki a sorozatszám alapján nyilvántartja az egyes készülékekbe szerelt elemeket. Ez nyilvánvalóan egy hosszadalmas folyamat, ami nem része a garanciális szerviznek, ennek a munkadíja a 6.000,-Ft.
Amennyiben az ügyfél nem kíván élni az újragaranciázással, a szerviz készülék a garanciáját véglegesen megvonja és a számítógépet javítatlanul visszaküldi/átadja. A futárszolgálat díját azonban ebben az esetben is meg kell téríteni, ami oda-vissza szállítással országosan 6.250,-Ft.
Ha az ügyfél ezt sem szeretné kifizetni, személyesen is átveheti a készüléket a dunakeszi szervizben.
A sérült zárómatricára vonatkozó garanciamegvonás mind a jótállási jegyen, mind pedig a szerviz interenetes oldalán található garanciális feltételek pontban olvasható, továbbá a forgalmazónak is kötelessége ezzel kapcsolatban tájékoztatással szolgálni – utóbbi, tapasztalataink szerint, sajnos sok esetben elmarad.
A félreértések elkerülése végett a hibabejelentés elküldésekor a bejelentő ezeket a feltételeket elolvashatja és el kell fogadja. Ha a szervizbe beérkezett számítógép, a sérült matrica miatt, garancia vesztettnek számít, a szintén a garanciális szerviz keretei között biztosított, ingyenes futárszolgálat sem áll az ügyfél rendelkezésére.
Igen, többféle olyan hiba is okozhatja ezt a jelenséget, ami nem jelenti valamely alkatrész fizikai meghibásodását.
Korábban leírtuk már a BIOS frissítéssel kiküszöbölhető túlmelegedési problémát, most az automatikus overclocking-ról (túlhúzás, tuning) ejtünk pár szót.
Egyes alaplapok ezt automatikusan vezérlik és nem csak a processzort és a memóriát de a PCI-express csatlakozót (videókártya foglalatot) is kezelik. Bár a gyártó igyekszik az egyes konfigurációk kialakításánál a maximális kompatibilitásra törekedni, bizonyos alkatrészek nem alkalmasak az ilyenfajta igénybevételre. Ez rendszerint rendellenes működésben, fagyásban, újraindulásban illetve egyáltalán nem működő alkatrészekben nyilvánul meg (pl. a számítógép hol ad képet a monitorra, hol nem, attól függően, az alaplap éppen mekkora frekvenciát biztosít a VGA kártyának).
Azt javasoljuk, hogy ilyen esetben a BIOS-ban kapcsoljon ki minden „automatic overclocking” funkciót. Amennyiben nem eléggé tapasztalt a számítógép beállításainak kezelésében, forduljon szakemberhez.
A szoftveres/beállítási hibák javításához a készüléket nem kell felnyitni, ezért nem is jár garanciavesztéssel. Amennyiben szakemberhez fordul, a félreértések elkerülése véget kérjük, hogy őt is tájékoztassa a készülék garanciális feltételeiről.
A Windows 7 operációs rendszer telepítésekor nagy terhet próbál meg levenni a felhasználó válláról azzal, hogy automatikusan megkeresi az egyes számítógép összetevőkhöz tartozó driver-eket (szoftveres meghajtó, mellyel az operációs rendszer és az alkatrész kommunikál egymás között).
A tapasztalataink azt mutatják, hogy ez sok esetben nem elegendő megoldás.
Arra kérjük a Tisztelt Vásárlókat, hogy minden operációs rendszer (XP (minimum Service Pack 2), Vista és Win 7) telepítése után helyezzék be a készülék DVD olvasójába a gyártó által biztosított alaplapi- (motherboard) és – amennyiben külön videókártya is van a készülékben – a videókártya telepítő CD-t és telepítsék az egyes összetevők saját meghajtóit. Sok esetben a megfelelő meghajtó hiánya okozhatja az ún. fagyást illetve a számítógép automatikus újraindulását.
Mivel az operációs rendszer illetve a megfelelő meghajtók telepítése nem tartozik a garanciális szerviz ügymenetébe, nem áll módunkban biztosítani hozzá az ingyenes futárszolgálatot.
Amennyiben úgy érzi, hogy magától nem birkózik meg a telepítési folyamat sokszor nem is olyan nyilvánvaló buktatóival, forduljon szakemberhez. A szoftveres/beállítási hibák javításához a készüléket nem kell felnyitni, ezért nem is jár garanciavesztéssel. Amennyiben szakemberhez fordul, a félreértések elkerülése véget kérjük, hogy őt is tájékoztassa a készülék garanciális feltételeiről.
Egyes alaplapok rosszul kezelik az új generációs processzorokat illetve azok hűtését. A túlhevült processzor okozhat ilyen hibát, de ez orvosolható az alaplap BIOS frissítésével, melyet Ön is elvégezhet.
Másik számítógép segítségével is letöltheti a szoftvert, ha túl lassú az internet kapcsolata és már letöltés közben is kikapcsolna a gépe.
Amennyiben a gép továbbra is túlmelegszik, bizonyosodjon meg róla, hogy elegendő levegő jut a ház és a processzor ventillátoraihoz. A gép felbontása nélkül, a rácson keresztül a porszívóval érdemes időnként kiszívni a port a házból. Ez elsősorban akkor okozhat problémát, ha a számítógépet a földhöz közel, padlószőnyegen tartják.
A szerviz ingyenesen kitakarítja Önnek a számítógépét a garancia időtartamán belül, ha azt Ön eljuttatja a Dunakeszi Központi Szervizbe.
Egyes ExpertPC típusok olyan alaplapokkal kerültek szerelésre, melyekhez a gyártó sem kapott driver CD-t. Ez azt jelenti, hogy egyes operációs rendszerek alatt az alaplap komponensei hibásan- vagy egyáltalán nem működnek. Elsősorban a hangot és a hálózati csatlakozót érinti ez. Ha a számítógép vezérlőpultjában a Rendszer beállításai alatt az eszközkezelőben sárga háromszögben felkiáltójeles ikonok találhatóak, azt jelenti, hogy bizonyos eszközökhöz/komponensekhez nincs megfelelő meghajtó (driver) telepítve, ezért ezek nem is fognak működni.
ExpertPC 2323 | alaplap: ASRock N68C-GS UCC | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 2325 | alaplap: ASRock N68C-GS UCC | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 2327 | alaplap: ASRock N68C-GS UCC | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 3116M | alaplap: ASRock G31M-VS2 | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 3120 | alaplap: ASRock G31M-VS2 | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 3322 | alaplap: ASRock G31M-VS2 | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 3122M | alaplap: ASRock G41C-VS | illesztőprogramok letöltése |
ExpertPC 4204 | alaplap: ASRock G41C-CS | illesztőprogramok letöltése |
Lépjen kapcsolatba velünk. Üzletünkben, illetve szervizünkben felvilágosítást kaphat arról, hogy készüléke az Ön igényeinek megfelelően bővíthető-e vagy sem. Természetesen új készülék vásárlása esetén már a vásárláskor tájékozódhat arról, hogy a későbbiekben milyen lehetősége van az eszköz fejlesztésére. Fontos tudni – és ez elsősorban az új, garanciális készülékekre vonatkozik -, hogy csak szakképzett szerelők javíthatják szervizünkben. A jogosulatlan felnyitás illetve a helytelen javítás nagymértékben veszélyeztetheti a felhasználót (áramütés, tűzveszély) és egyben meg is szüntetheti a garanciális kötelezettséget.
Kérem olvassa el a garanciális feltételeket