3334W W8 indulási probléma megoldása

– Első indításra nem indul, hibaüzenettel megáll, kék képernyő, stb. esetén megszakítás híján önmagától újraindul a gép..

– Restart után/közben/alatt „DEL” billentyűvel BIOS-ba be kell lépni

– BIOS – BIOS Features fülén Boot sorrend beállítása mely a következő:

1: UEFI : WDC WD10EARX…

2: SATA PM : WD10EARX..

3: SATA SM : Optiarc…

– BIOS – Peripherials fülön

SATA Mode Selection := AHCI (IDE módról)

– Két beállítás elvégzése után „F10” billentyű megnyomása, majd ENTER (kilépés – mentéssel)

– Gép magától újraindul de ismét „kék képernyő” fogad

– „F8” billentyű a javító funkciók eléréséhez

– „1” billentyű a hibakeresés elindításához

– A gép magától újraindul és ha minden beállítás helyes volt a Windows 8 bootolni fog és az aktiválási kulcs beírására stádiumba lép. (kulcs a PC-k alján)

Hogyan állapítja meg a szerviz, hogy egy készüléket felbontottak-e? Ez garanciavesztéssel jár? Nincs mód visszaszereznem a készülék garanciáját?

A számítógép két oldalára egy-egy ezüstszínű zárómatrica kerül a gyártás során. A különleges eljárással készülő kétrétegű matrica gyakorlatilag nem szakítható el és kiválóan tapad a ház felületéhez. A számítógép oldalának eltávolításakor a két réteg szétválik és a „VOID” felirat válik olvashatóvá ott, ahol a matricát lehúzták. A matricát többet nem lehet úgy visszaragasztani, hogy újra összeolvadjon. A felbontás tényéről árulkodik, ha a felirat teljes egészében látható a hátlapon vagy az oldallapon.

Minden a szervizünkbe bontottan érkező számítógépről jegyzőkönyv, a sérült zárómatricáról pedig fénykép készül.

A szerviznek nem áll módjában és nem is kötelessége megállapítani ki bontotta fel a készüléket, amit tehetünk, hogy igyekszünk a lehető legkörültekintőbben tájékoztatni a kedves ügyfeleinket még mielőtt ez a helyzet előállna.

Sajnos nagyon sok esetben fordul elő, hogy a felnyitott gépekből hiányoznak eredeti alkatrészek, illetve azokat rosszabbra / nem működőre cserélik.

Ennek ellenére biztosítjuk annak a lehetőségét az ún. „újragaranciázással”, hogy egy készülék – amennyiben valóban megtalálható benne minden eredeti alkatrész, amit a gyártó a számítógépbe szerelt – garanciális állapota visszaállítható legyen.

Ilyenkor a szerviz minden egyes alkatrész sorszámát egyezteti a gyártóval, aki a sorozatszám alapján nyilvántartja az egyes készülékekbe szerelt elemeket. Ez nyilvánvalóan egy hosszadalmas folyamat, ami nem része a garanciális szerviznek, ennek a munkadíja a 6.000,-Ft.

Amennyiben az ügyfél nem kíván élni az újragaranciázással, a szerviz készülék a garanciáját véglegesen megvonja és a számítógépet javítatlanul visszaküldi/átadja. A futárszolgálat díját azonban ebben az esetben is meg kell téríteni, ami oda-vissza szállítással országosan 6.250,-Ft.

Ha az ügyfél ezt sem szeretné kifizetni, személyesen is átveheti a készüléket a dunakeszi szervizben.

A sérült zárómatricára vonatkozó garanciamegvonás mind a jótállási jegyen, mind pedig a szerviz interenetes oldalán található garanciális feltételek pontban olvasható, továbbá a forgalmazónak is kötelessége ezzel kapcsolatban tájékoztatással szolgálni – utóbbi, tapasztalataink szerint, sajnos sok esetben elmarad.

A félreértések elkerülése végett a hibabejelentés elküldésekor a bejelentő ezeket a feltételeket elolvashatja és el kell fogadja. Ha a szervizbe beérkezett számítógép, a sérült matrica miatt, garancia vesztettnek számít, a szintén a garanciális szerviz keretei között biztosított, ingyenes futárszolgálat sem áll az ügyfél rendelkezésére.

A számítógépem minden látható rendszer nélkül kifagy, újraindul. Okozhatja ezt beállítási hiba?

Igen, többféle olyan hiba is okozhatja ezt a jelenséget, ami nem jelenti valamely alkatrész fizikai meghibásodását.

Korábban leírtuk már a BIOS frissítéssel kiküszöbölhető túlmelegedési problémát, most az automatikus overclocking-ról (túlhúzás, tuning) ejtünk pár szót.

Egyes alaplapok ezt automatikusan vezérlik és nem csak a processzort és a memóriát de a PCI-express csatlakozót (videókártya foglalatot) is kezelik. Bár a gyártó igyekszik az egyes konfigurációk kialakításánál a maximális kompatibilitásra törekedni, bizonyos alkatrészek nem alkalmasak az ilyenfajta igénybevételre. Ez rendszerint rendellenes működésben, fagyásban, újraindulásban illetve egyáltalán nem működő alkatrészekben nyilvánul meg (pl. a számítógép hol ad képet a monitorra, hol nem, attól függően, az alaplap éppen mekkora frekvenciát biztosít a VGA kártyának).

Azt javasoljuk, hogy ilyen esetben a BIOS-ban kapcsoljon ki minden „automatic overclocking” funkciót. Amennyiben nem eléggé tapasztalt a számítógép beállításainak kezelésében, forduljon szakemberhez.

A szoftveres/beállítási hibák javításához a készüléket nem kell felnyitni, ezért nem is jár garanciavesztéssel. Amennyiben szakemberhez fordul, a félreértések elkerülése véget kérjük, hogy őt is tájékoztassa a készülék garanciális feltételeiről.

Windows 7 alatt a rendszer automatikusan beállított minden driver-t (meghajtót), nem jelez hibát, mégsem működik illetve kifagy a rendszer. Hibás a gépem?

A Windows 7 operációs rendszer telepítésekor nagy terhet próbál meg levenni a felhasználó válláról azzal, hogy automatikusan megkeresi az egyes számítógép összetevőkhöz tartozó driver-eket (szoftveres meghajtó, mellyel az operációs rendszer és az alkatrész kommunikál egymás között).

A tapasztalataink azt mutatják, hogy ez sok esetben nem elegendő megoldás.

Arra kérjük a Tisztelt Vásárlókat, hogy minden operációs rendszer (XP (minimum Service Pack 2), Vista és Win 7) telepítése után helyezzék be a készülék DVD olvasójába a gyártó által biztosított alaplapi- (motherboard) és – amennyiben külön videókártya is van a készülékben – a videókártya telepítő CD-t és telepítsék az egyes összetevők saját meghajtóit. Sok esetben a megfelelő meghajtó hiánya okozhatja az ún. fagyást illetve a számítógép automatikus újraindulását.

Mivel az operációs rendszer illetve a megfelelő meghajtók telepítése nem tartozik a garanciális szerviz ügymenetébe, nem áll módunkban biztosítani hozzá az ingyenes futárszolgálatot.

Amennyiben úgy érzi, hogy magától nem birkózik meg a telepítési folyamat sokszor nem is olyan nyilvánvaló buktatóival, forduljon szakemberhez. A szoftveres/beállítási hibák javításához a készüléket nem kell felnyitni, ezért nem is jár garanciavesztéssel. Amennyiben szakemberhez fordul, a félreértések elkerülése véget kérjük, hogy őt is tájékoztassa a készülék garanciális feltételeiről.

Személyesen szeretném elvinni a számítógépemet. Hogyan jutok el a szervizbe?

A kapcsolat menüpont alatt találja a szerviz címét, telefonszámát, nyitva tartását és egy útvonaltervezőt, melynek segítségével megtervezheti az útját hozzánk. Ha a tömegközlekedést választja, akkor a legkézenfekvőbb megoldás a Nyugati pályaudvarról induló Váci személyvonat választása, melyről a Dunakeszi Gyártelep állomáson kell leszállni. A szerviz innen 10 perc sétára található. Mindenképpen javasoljuk, hogy tekintse meg az útvonaltervezőt mielőtt elindul illetve vegye fel a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal. Utóbbi esetben lehetőség van rá, hogy a szerviz akár rögtön kijavítsa a számítógépe hibáját, melyet Ön meg is várhat – ez természetesen a hiba jellegének függvénye.

A gépem bizonyos idő elteltével magától kikapcsol. Lehet ennek beállítási probléma az oka? Mit tehetek, hogy megelőzzem a károsodást?

Egyes alaplapok rosszul kezelik az új generációs processzorokat illetve azok hűtését. A túlhevült processzor okozhat ilyen hibát, de ez orvosolható az alaplap BIOS frissítésével, melyet Ön is elvégezhet.

    • 1. Keresse meg az alaplapi CD-n, vagy az alaplap gyártójának honlapján a legújabb BIOS frissítést és töltse le.

Másik számítógép segítségével is letöltheti a szoftvert, ha túl lassú az internet kapcsolata és már letöltés közben is kikapcsolna a gépe.

    • 2. Kapcsolja ki a gépet és hagyja lehűlni, hogy elegendő ideje legyen a telepítés befejezésére, mielőtt újra túlmelegedne a processzor.
    3. Indítsa el a gépet és az Operációs Rendszer betöltése után (Windows) indítsa el a BIOS frissítésére szolgáló programot. A BIOS frissítése ugyanúgy zajlik, mint bármely egyéb szoftver telepítése, kövesse az ablakban megjelenő utasításokat.

Amennyiben a gép továbbra is túlmelegszik, bizonyosodjon meg róla, hogy elegendő levegő jut a ház és a processzor ventillátoraihoz. A gép felbontása nélkül, a rácson keresztül a porszívóval érdemes időnként kiszívni a port a házból. Ez elsősorban akkor okozhat problémát, ha a számítógépet a földhöz közel, padlószőnyegen tartják.

A szerviz ingyenesen kitakarítja Önnek a számítógépét a garancia időtartamán belül, ha azt Ön eljuttatja a Dunakeszi Központi Szervizbe.

Nem kaptam az alaplaphoz tartozó meghajtókat tartalmazó CD-t. Mit tehetek?

Egyes ExpertPC típusok olyan alaplapokkal kerültek szerelésre, melyekhez a gyártó sem kapott driver CD-t. Ez azt jelenti, hogy egyes operációs rendszerek alatt az alaplap komponensei hibásan- vagy egyáltalán nem működnek. Elsősorban a hangot és a hálózati csatlakozót érinti ez. Ha a számítógép vezérlőpultjában a Rendszer beállításai alatt az eszközkezelőben sárga háromszögben felkiáltójeles ikonok találhatóak, azt jelenti, hogy bizonyos eszközökhöz/komponensekhez nincs megfelelő meghajtó (driver) telepítve, ezért ezek nem is fognak működni.

Számítógép típusok listája, melyekhez nem járt alaplapi CD és a hozzátartozó meghajtók letöltési linkjei:
ExpertPC 2323 alaplap: ASRock N68C-GS UCC illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 2325 alaplap: ASRock N68C-GS UCC illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 2327 alaplap: ASRock N68C-GS UCC illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 3116M alaplap: ASRock G31M-VS2 illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 3120 alaplap: ASRock G31M-VS2 illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 3322 alaplap: ASRock G31M-VS2 illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 3122M alaplap: ASRock G41C-VS illesztőprogramok letöltése
ExpertPC 4204 alaplap: ASRock G41C-CS illesztőprogramok letöltése

Kérdésem van a számítógépre vállalt garanciával kapcsolatban.

Kérem olvassa el a garanciális feltételeket. Ha a kérdésére nem talál kielégítő választ, kérjük lépjen kapcsolatba ügyfélszolgálatunkkal a Kapcsolat menüpont alatt található elérhetőségek egyikén.

Az LCD kijelzőn pixelhiba található. Garanciálisnak minősül a hiba??

Leggyakrabban nem. Az LCD egységet nagy pontosságú gyártási eljárásokkal készítik. Ennek ellenére előfordulhat, hogy egyes pixelek (képpontok) nem megfelelően világosodnak ki, vagy fekete, illetve piros pontként jelennek meg. Ennek nincsen hatása a tárolt képre, és nem jelent meghibásodást

Folyadék került a számítógépbe. Mit tegyek?

Haladéktalanul szüntesse meg a számítógép áram ellátását. Ezután vegye fel a kapcsolatot szervizünkkel. Ha ezeket a szabályokat betartja, az esetek döntő többségében a készülék egy alapos tisztítás után újra használhatóvá válik.

Új vagy használt számítógépemet bővíteni szeretném (RAM/HDD/optikai meghajtó/opcionális eszközök). Mit tegyek?

Lépjen kapcsolatba velünk. Üzletünkben, illetve szervizünkben felvilágosítást kaphat arról, hogy készüléke az Ön igényeinek megfelelően bővíthető-e vagy sem. Természetesen új készülék vásárlása esetén már a vásárláskor tájékozódhat arról, hogy a későbbiekben milyen lehetősége van az eszköz fejlesztésére. Fontos tudni – és ez elsősorban az új, garanciális készülékekre vonatkozik -, hogy csak szakképzett szerelők javíthatják szervizünkben. A jogosulatlan felnyitás illetve a helytelen javítás nagymértékben veszélyeztetheti a felhasználót (áramütés, tűzveszély) és egyben meg is szüntetheti a garanciális kötelezettséget.

Kérem olvassa el a garanciális feltételeket